augustus 2023 - TOCH WEER SCANDINAVIË

Naar Zweden

Zaterdag 20 augustus - Inpakken en wegwezen!

Na tien Duitse dagen in juni en zes zomerse weken op Haijtink pakken we de bus weer in. Voor drie Zweedse nazomerse weken ….. Is de planning. Kijken of onze lijven dat ook willen. Rustig aan dan maar.

Na de lunch op de boerderij zwaait de familie ons halverwege de middag uit. Maar na een tiental km moeten we weer terug voor de vergeten wandelschoenen.?Ondertussen is de wagenwijd openstaande voordeur door de familie gesignaleerd voordat het boevengilde de tent leeg kan roven.

Gelukkig verloopt de reis zelf voorspoedig over de niet drukke A31 die met de Nederlandse grens omhoog gaat. Bij Leer maken we een toeristisch uitstapje langs de hoge dijk van de Ems die hier uitmondt in de Dollard. Leuke dorpjes op terpen net als in het Groninger land en enorme boerderijen van rode baksteen. Echter geen plekje om je eigen potje te verorberen en ook geen frites of pizza. Dus met het potje naar de snelweg, koken en eten en daarna nog wat km naar een camperplek bij het Rododendronpark van Westerstede. Even bijkomen?

zondag 21augustus - Door het Duitse land

Bijtijds op weg. Begeleid door zon en blauwe lucht dwars door Ost-Friesland. Onder de Weser door bij Bremerhaven en bij Glückstadt de Elbe over met het veer. Altijd leuk die 20 min durende overtocht.

Daarna kilometers maken tot het Deense Kolding en op zoek naar een niet al te vol gepakte camping. De mooie weg door de beboste heuvels eindigt in een mooi Grönhovds strand. De bijbehorende camping vinden we niks dus toeren we een paar km verder naar Skamling. Geen strand, wel mooie camping bij een oud Deens huis met een dito boer en een even oude meuk bij wc en douche. Heerlijk!

Maandag 22 augustus - Naar de punt van Denemarken

De hoge beboste heuvels verlaten en dwars door Kolding naar de snelweg. Hier kun je oostwaarts naar de brug naar Kopenhagen en die naar Malmö of je gaat naar Noord Jutland voor de oversteek met een van de veerboten. Wij nemen morgenmiddag de boot von Frederikshaven naar Gotenburg en rijden vandaag de 300 km noordwaarts naar Noord-Jutland. Op de camping bij Saeby krijgen we een eersteklas plek met zicht op het Kattegat en de haven van Frederikshaven.

H. En D

Heel veel plezier en vooral goed weer.
Wij zijn net terug van een bezoek aan onze kleinzoon op het cruiseschip Aida prime waar hij werkt als zanger en danser. Voor alle duidelijkheid het was maar een dag (Rotterdam)

Elsbeth

Hahaaa toch nog weg gekomen!! Have fun!

Piet en Alie

Veel plezier, na een rare start toch mooi op weg. We lezen weer graag mee.
De overtocht niet vantevoren besproken? Lekker spontaan, gaan waar jullie busje je brengt.
Het ga jullie goed.

MarJen Trekkers

Niet helemaal spontaan! Vorige week besproken! Anders kan het lang wachten zijn ?

Marianne

Wat heerlijk, weer naar jullie vertrouwde Zweden ? Wij lezen ook weer graag mee!
Een heel fijne reis gewenst. Zal toch wel iets koeler zijn dan hier ?