augustus 2023 - TOCH WEER SCANDINAVIË

MarJen weer op pad

zo lui, na meer dan 2½ jaar toeren we weer rond. Opnieuw op pad met onze buscamper op zoek naar mooie plekjes in Europa. Beetje meer “krak en mik”, zowel wijzelf als de bus! Dus geen noordse afstanden maar “reizen met de plusbus”.

Zondag 19 juni - Zondagsrust in Diever

Nadat alles volgens het lijstje de bus ingegaan is - denken we - rijden we zondagmiddag Zwiep uit. Op naar het Drentse Diever. Zonder reservering natuurlijk, want daar zijn we niet van. Uiteindelijk belanden we voor de poort van Camping Diever aan de Bosweg. Zondagsrust. Melden kan de volgende ochtend.

Maandag 20 juni - Terug naar af

Dat doen we maandagochtend dan ook en na een mooi verhaal van Marius kunnen we gratis en voor niks vertrekken. Op naar Smilde waar de koffie en thee bij Rika en Jan al klaar staan.

Inmiddels hebben we een aardig lijstje met spullen die we toch wel graag bij ons hebben en zo gaat in de loop van de middag de reis weer zuidwaarts naar onze eigen camperplek met zicht op ree en haas en onze eigen wilde bloemen.

Dinsdag 21 juni - In het Moor

Opnieuw worden we uitgezwaaid vanaf Haijtink en gaan we daadwerkelijk de Duitse grens over. Op naar de Elbe is het plan. Zover komen we vandaag niet. Even voorbij Osnabrück gaan we het binnenland in. Geen lawaaiige lunch langs de autobahn. Maar ook nergens een parkeerplekje tussen alle graan- en aardappelvelden rondom de Dammer Berge. Gelukkig hebben we Google en is er in een van de woonwijken in Wagenfeld een camperstellplatz bij het Hallenbad. Die komt beslist niet op ons favorietenlijstje. Een tiental kilometers verder vinden we een prima plek voor de nacht op het Moorcamp. Een kleine camping met maar 35 plaatsen en bovendien kilometers overal vandaan midden in het al bijna afgegraven veengebied ten noorden van Minden. Oorverdovend stil met de koekoek op de achtergrond

Woensdag 22 en donderdag 23 juni - Twee dagen op het Moorcamp

Naar de bakker hoef je hier niet. Die komt de bestelde Brötchen brengen. Toch gaan we zelf op pad; met alleen water en brood wordt het wat saai. De lunch hebben we in Nienburg bedacht op de camperparkeerplaats aan de Weser. Maar die staat vol met witte dozen en er kan geen bussie meer tussen. Dat wordt een lunch kn de blakende zon op de P bij de OBI met de wegenkaart op tafel. Plan B treedt in werking, maar ja dat hebben we niet. We besluiten terug te gaan naar de rust in het verdwenen Moor en dan zien we wel verder.

Vrijdag 24 juni - Naar frissere regionen

De 31 graden van gisteren waren wel genoeg. dus komt er een streep door het Elbe-plan, want daar is de voorspelling zelfs 33 graden. We toeren een paar honderd kilometer naar noordelijker en koelere regionen. Bij Hamburg is het fris genoeg als we meer dan een half uur begeleid worden door een wolkbreuk. We rijden door naar het Flusslandschaft Eider, Treene, en Sorge en staan nu op camping Oase Eider in het mini-dorp Bergewöhrden zo’n 30 km ten zuidoosten van Husum. Of het een oase is, gaan we morgen beleven.

Lieke

Wat leuk!! Heel veel plezier ?

Piet en Alie

Wat leuk om weer mee te beleven.
Opnieuw beginnen en maar zien waar je tetecht komt. Spannend.

Henk en Marianne

Ha, wat leuk! En een groot voordeel om je eigen bedoeninkje te hebben. Ik (M) heb corona nu. Waarschijnlijk opgelopen in de trein uit Bern.
We wensen jullie een heel fijne vakantie!
LG

H en D